A Social media sorozatunkban ez alkalommal a Facebook és hasonló alkalmazásokat mutatjuk be.
FACEBOOK
A Facebook az univerzális szociális hálózat. Ez az a platform, melyet azért hoztak létre, hogy összekapcsoljon embereket, online közösségeknek adjon teret a különböző keresztkapcsolatokon révén. A közösségi média csatornái közül talán a legismertebb és legtöbb szervezet esetében ez az első lépés.
A megfelelő marketing azt is jelenti, hogy mindegyik csatornát a specifikus célokra használjuk. A FB a közösség gyarapítását és megtartását tudja leginkább szolgálni. Az oldalunkon sokféle releváns, érdekes, és a bevonást célzó tartalomnak kell lennie és folyamatos aktivitás szükséges, hogy minél több megosztást, like-ot stb érjünk el. Ezzel a célközönség számára folyamatosan láthatóak vagyunk. Ennek elsősorban a márkaépítést kell szolgálnia, nem a termékek promócióját. Lehetőség van fizetett FB reklámozásra, mellyel új emberek érhetők el, ezek az oldal jobb oldalsávjában jelennek meg. A Marketplace Ads tipikusan tartalmaz egy szövges címsort, egy képet és egy kattintható hivatkozást egy Facebook oldalra, Facebook app-ra vagy egy külső weboldalra. A reklámok esetén lehetőség van a felhasználó adatok alapján demográfiai, helyi vagy érdeklődés-alapú hirdetésekre, a reklámköltségvetés beállítására, illetve a beépített eszközök segítségével a reklámok teljesítményének mérésére
A Facebook egy kombibált minősítési rendszert alkalmaz a felhasználói oldalak elérésének értékelesére, melyben figyelembe veszi a népszerűséget, a relevenciáit és a naprakészséget. A népszerűséget a kapott like-ok, a kommentek és megosztások száma alapján veszi figyelembe, a relevancia azt tükrözi, hogy a követők mennyire vélik találónak a posztokat, a naprakészség pedig a poszt azt nézi, hogy mennyire rendszeresek a posztok, illetve mennyire új az utolsó bejegyzés. Praktikusan ez azt jelenti, hogy az oldalon rendszeresen meg kell jeleníteni olyan tartalmakat, melyek a cég/márka, illetve a fogyasztók számára relevánsak és a követőkben valamilyen reakciót kell kiváltania. Ezek hiányában üzeneteink nem tudnak kilépni a vírusmarketing közegébe.
Marketingről és üzenetekről beszélve lényeges annak leszögezése, hogy az üzenetknek személyes, kapcsolatépítő jellegűeknek kell lenniük, vagyis a posztok nem szólhatnak kizárólag termékértékesítésről és ilyen linkekről. A Facebook felhasználói élményeket keresnek, szórakozni akarnak és nem vásárolni. Sőt, várhatóan az oldalunk minősítésén is meg fog látszani, ha azon túl sok a direkt reklám. Amivel tehát megosztások serkenthetők:
- rendszeres és érdekes posztok elhelyezése
- a tartalmak ne az eladásról, hanem az fogyasztói élményről szóljanak
- a posztokban legyen kép, videó és szöveg
- a személyesség és kapcsolat fenntartása (reagálni kell a követőkre vagy akár szavazás is indítható)
Snapchat
A felhasználók körében egyre nagyobb népszerűségre tesz szert, mind a cégek, mind a követők körében. Népszerűségének összetevői:
- exkluzivitás: a feltöltött kép vagy videó időlimittel kerül fel, és csak 24 óráig marad elérhető, ami a lemaradástól félő felhasználókat arra készteti, hogy folyamatosan keressék az új tartalmakat
- bevontság: speciális fotófilterek és a geo-tagging elérhetősége arra ösztönzik a felhasználókat, hogy megosszák helyzetüket, ami folyamatos okot szolgáltat az új tartalmak feltöltésére
- biztonság: személyes üzenetek is küldhetők
- video: a rövid videókkal egyszerűen bemutathatunk a márka szempontjából fontos tartalmakat, amelyek hitelesebbé teszik az arculatunkat.
Szolgáltatáscsomagjaink a hátrányos helyzetű kisvállalkozások a marketing világába történő bevezetését szolgálják, részükre testreszabott marketingfejlesztést, illetve médiaszolgáltatást biztosítunk.
—–
A sorozat a VELARI Nonprofit Kft. közreműködésével készült. A VELARI egy szociális szempontokat is figyelembe vevő vállalkozás, mely a hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozások marketing tevékenységének megsegítésére fókuszál. Programjainkról és tevékenységünkről további információkat a Szalakóta honlapon lehet találni.
CÉGBARÁT vállalkozásfejlesztési programunk megvalósítása a Széchenyi GINOP-5.1.7-17-2018-00301 számú, a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretén belül finanszírozott, az EU és Magyarország Kormánya támogatásával jön létre.
A sorozat következő, vagy előző írásait a CÉGBARÁT kifejezésre keresve található meg! (A szerk. megjegyzése.)
Ajánlott oldalak:
Domain-név
Mélylink
Infoblog
—
Ezt a tartalmat támogatott formában helyeztük el. A Szerkesztőség.hu tartalom kihelyezéséről és a tartalomszolgáltatásról bővebben itt:
Támogatott tartalom